Menü
PS BS

A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola és a Bálint Sándor Tagiskola honlapja

Az intézmény fenntartója a Szegedi Tankerületi Központ

Hétvégi házi feladatok szabályai

A hét utolsó munkanapján ünnepnapokra, tanítási szünetre nem adunk írásbeli feladatot.


Iskolai dolgozatok szabályai

A tanulók tanulmányi munkájának értékelése:

  • A tanulók írásbeli teljesítményét, a tantárgyi rendszerben elért eredményét a tantárgyak követelményrendszerének megfelelően ellenőrizzük, minősítjük.
  • Osztályzással, érdemjeggyel a következő tanulói teljesítmények értékelhetők:
    • Írásbeli felelet
    • Részösszefoglalás ellenőrzése írásban
    • Témazáró dolgozat

A tanulók tanulmányi munkájának egységes értékelése érdekében a tanulók írásbeli dolgozatának, feladatlapjainak javításakor az elért teljesítmény érdemjegyekre történő átváltását a munkaközösségeken belül egységes százalék határok alapján végezzük.

A felmérést követő órán meg kell beszélni a hibatípusokat, és meghatározni a továbbhaladás irányát.

Írásbeli beszámolás formái:

  1. Témazáró dolgozat:
    Minden témakör végén
    Megíratását minimum egy héttel előtte közölni kell a tanulókkal
    Összeállítása:
     tankönyvcsomag által ajánlott
     munkaközösség által összeállított
  2. Diagnosztikus felmérés: készség, képesség, felmérés, központi feladatlapokkal a tanulók viszonylagos tudásszintjének megállapítására, – érdemjegyet nem adunk
  3. Részösszefoglalás:
    Célja: a továbbhaladáshoz szükséges ismeretek számonkérése
    Összeállítása a szaktanár feladata
    Írását előző órán be kell jelenteni, és az anyagát át kell ismételni a tanulókkal.
  4. Írásbeli (felelet) számonkérés:
    Lehet osztályszintű vagy néhány gyerek beszámoltatása az előző órai anyagból.
    Összeállítása a szaktanár feladata.
    Ennek írását nem kell előre közölni a tanulókkal.
  5. Házi dolgozat: A pedagógus előzetes jelzése alapján szövegesen vagy érdemjeggyel értékeljük
  6. Szaktárgyi – egyéb versenyek: a pedagógus előzetes jelzése alapján szövegesen, érdemjeggyel vagy dicsérettel értékeljük.  

Írásbeli beszámoltatás korlátai

Az írásbeli beszámoltatásnál a pedagógusnak figyelembe kell vennie:

  • egy nap témazáróból csak kettő íratható
  • az írásbeli beszámolókat legkésőbb két hét elteltével kijavításra vissza kell adni a tanulónak
  • az osztály teljesítményét szóban értékeljük
  • figyelembe kell venni a tanulók napi, heti terhelését
    • egy tanítási napon egy tanulócsoportban nem lehet kettőnél több felmérő, témazáró dolgozatot írni.
    • a felkészüléshez szükséges időt, körülményeket
    • a tanuló által kért méltányolható egyéb szubjektív okokat; (pl. hosszan tartó betegség, iskolai vagy más verseny, elfoglaltság);
    • amennyiben a pedagógus előzetesen kellő időben és minden tanulóra kiterjedően jelezte az írásbeli számonkérést, a pedagógus döntése a meghatározó.
  • méltányosságot kell gyakorolni a különleges gondozást igénylő tanulók számonkérésénél: a díszgráfiás gyerekeknél lehetőség szerint el kell tekintenünk az írásbeli számonkéréstől, vagy hosszabb felkészülési időt szükséges biztosítani, a számára kedvezőbb számonkérést előtérbe helyezni.